Zaposleni zamujajo na delo

Si tudi vi želite vzpostaviti red na področju delovnega časa?

Se tudi vam dogaja, da določeni delavci konstantno zamujajo na delo? Povrh tega pa menijo, da s tem ni nič narobe. Morda res ni!

Če vas kot delodajalca to moti, potem se morate najprej vprašati ali v vaši organizaciji veljajo pravila delovnega časa. So ta pravila zapisana? So bila predstavljena vašim sodelavcem? In ključno, ali so bila razumljena s strani vaših sodelavcev?

V veliki večini mi delodajalci odgovorijo da ne, vendar menijo, da bi delavci morali ravnati odgovorno pri pravočasnih prihodih na delo.

Če do sedaj niste jasno zapisali pravil vaše organizacije, potem seveda obstaja velika verjetnost, da vaši zaposleni ne delujejo skladno z vašimi pričakovanji. Rešitev je samo ena. Jasno opredelite pravila delovnega časa v internem aktu delodajalca. Pravilnik o delovnem času je eden izmed ključnih aktov podjetja, v katerem postavimo pomembne temelje organizacije. Bolj jasno bodo pravila zapisana, manj bo izzivov na področju delovnega časa.

Vendar sam pravilnik o delovnem času zahteva poglobljen vpogled v procese delodajalca. Namreč pravila morajo biti zapisana znotraj zakonskih okvirjev delovnega časa, hkrati pa morajo podpirati tudi učinkovito izvajanje vaših delovnih procesov. Zato v okviru kadrovske presoje identificiram dejanske potrebe delodajalca po opredelitvi delovnega časa.

Ne pozabite!

Zapisana pravila v internih aktih še ne pomenijo spoštovanje le teh. Zato pri zasnovi internih aktov delodajalca upoštevajte sledeča zlata pravila:

  • Interne akte ne pišemo zaradi inšpektorjev, ampak zaradi lastnih potreb delodajalca
  • Pravila naj bodo znotraj zakonskih okvirjev
  • Akt naj podpira delodajalca na poti zastavljenega poslovnega cilja
  • Pravilnike pišite za ciljno skupino, v njihovem razumljivem jeziku
  • Pravilo jasno predstavite svojih sodelavcem
  • Preverite ali so vaši sodelavci pravilno razumeli zapisana pravila
  • Vsakoletno obnovite pravila z zaposlenimi

  • NOVE spremembe – evidenca delovnega časa

    V Uradnem listu RS, št. 24/2025 je bila dne 8. 4. 2025 objavljena novela Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-B). Kakšne spremembe prinaša na področju evidentiranje delovnega časa, si lahko preberite v tokratnem prispevku. Evidentiranje delovnega časa: nova pravila v letu 2025 Področje evidentiranja delovnega časa, ki je že leta 2023…


  • Kdo si brez ChatGPT?

    Umetna inteligenca (UI) je postala del našega vsakdana. Z njenimi orodji iščemo nov hladilnik, načrtujemo potovanja, pridobivamo nova znanja in ustvarjamo odlične življenjepise ter ostale vsebine. Opravila, ki so nam nekoč vzela veliko časa, so danes opravljena bistveno hitreje. Čeprav uporaba UI prinaša številne koristi in izboljšuje produktivnost, hkrati odpira pot določenim tveganjem, zlasti kadar…


  • Kako pa kaj odklop?

    Konec lanskega leta smo veliko časa namenili izpolnjevanju formalnih obveznosti v zvezi z zagotavljanjem pravice do odklopa. Čeprav so nekateri delodajalci sprva dvomili, da je to pri njih sploh mogoče, smo s premišljenimi, a preprostimi ukrepi našli rešitve, prilagojene specifičnim potrebam različnih panog. A ključno vprašanje ostaja – kako se pravica do odklopa dejansko uresničuje…